onsdag 27 april 2011

Påsken i bilder (signerat Petra)

Är sedan igår tillbaks igen på jobbet efter en helt underbar långhelg på mina föräldrars landställe mitt i ingenstans i Dalsland tillsammans med familjen. Jag var klok och lämnade min dator hemma och iPhonen som annars är den ständiga följeslagaren fick mest ligga inne i sin ensamhet, mycket välbehövligt. Har bland annat umgåtts med min familj, gått många och långa promenader, ätit mycket god mat, spelat kubb med mina barn och fått lite sol på näsan. Känner mig härligt laddad inför en intensiv vår med många roliga projekt både privat och jobbmässigt och bland annat en resa inbokad. 




Mycket gott på påskafton, bland annat världens godaste sill med västerbottenost. Vi serverar den med romansalladsblad.



Jag och svärfar (som är diabetiker) bytte ut kladdkakan mot en apelsinsallad med lite mörk choklad i, rekommenderas! De andra fick hallon till sin kladdkaka.


På påskaftonen fick vi fint besök i form av lillkusinen Alice med föräldrar (Fredriks bror och sambo) samt svärmor och svärfar. Alice är snart ett år och full av rörelseglädje och självklart helt ljuvlig!



Ibland stod hon tillräckligt still för att fastna på bild:-)

Linnéa tyckte självklart att det skulle synas även i håret att det var påsk:-)

Vår fotbollskille var lycklig och spelade ofta med sin pappa.
Fler foton från vår helg finns här på min mans fotoblogg, jag är självklart ovanligt partisk men jag tycker själv de är helt underbara! Min favorit är absolut det där Linnéa plockat blommor i mormors trädgård (hon hade pärlhyachinther i den;-) och de på Noah och Linnéa nybastade och i kvällsolen, känns så mycket sommar över dem.

Önskar en härlig vecka!


2 kommentarer:

Anonym sa...

Underbara bilder =)
kram Helena Bartmar

Elin Nordlander sa...

Hej! Tycker du är så duktig på att fota! Och har otroligt fint hemma. Jag länkar dig från min blogg. Hoppas det är okej?:-D Keep on blogging:-D