onsdag 20 april 2011

Ett till sälj-tips och hoppet är det sista som överger dig!

I min iver att dela med mig av sälja, slänga och rensa-tips i förra inlägget så glömde jag att säljtipsa om en annan dold gömma av tillgångar som vi kanske har till mans där hemma, nämligen studentlitteratur.


Det finns en massa sajter där du kan göra dig av med de där böckerna som du kanske vet med dig att du inte kommer öppna någon mer gång. Det bästa är nog att googla ifall du vill hitta de bästa sajterna för ditt område. och vill du göra det enkelt för dig så raddar du dem bara i en Blocket-annons.


Nu till en helt annan sak. Jag är ju ruggigt förälskad i Magnoliaträd. För två år sedan fick jag, i mitt tycke, en underbar Mors dags-present, nämligen ett litet Magnoliaträd. Jag blev så himla glad att min man hade förstått hur kär jag är i denna blomma.


Desto mindre förtjust blev jag förra året när mitt lilla träd började se ut som ett gammalt avdankat påskris. Samme make hade nämligen varit lite väl ivrig med Round-up visade det sig. Så nu hoppas jag av hela mitt hjärta att den lille rackarn har hämtat krafterna och börjar knoppas när värmen kommer. Innerst inne vet jag ju att det är kört, men precis som rubriken säger:


Hoppet är det sista som dör!

Hoppas, hoppas, hoppas!



Inga kommentarer: