torsdag 4 mars 2010

Smygtitt på Elins rum (signerat Petra)

För väldigt länge sedan frågade Veronica på Vimsadekor mig om råd angående en ny väggdekal hon ville göra, en mätsticka till barnrummet. Jag blev självklart eld och lågor och vi bollade lite idéer fram och tillbaka vilket resulterade i nedanstående helt ljuvliga giraff. Blev så glad när hon skickade mig en för att sätta upp i Elins rum och långt om väldigt länge blev den äntligen uppsatt förra helgen (det går verkligen inte undan i familjen Setterberg). Om den ser lite tokig ut här och var kan det bero på att det till största delen är Linnéa, sex år, som har satt upp den, maken till tålamod den tjejen har:-) Den passar så fint in i Elins rum som nu börjar bli mer och mer färdigt. Jag passade på att ta lite foton därinne när jag ändå skulle hjälpa Veronica med en inspirationsbild men de får jag visa en annan dag för nu kallar sängen... (på Twitter skrev jag visst att sängen kallade för över en halvtimme sedan, ooops).

Imorgon är det inte bara fredag utan det är även dags för Sally Bazar's pysselfrukost igen. Jag ser fram emot att träffa några kreativa tjejer under ett par timmar och sedan tänkte jag och Therese ta en sväng till Bagaren & Kocken. Det kan bli farligt, de har mycket Rice-produkter där...

Hoppas ni får en härlig fredag!

Del av Elins rum

3 kommentarer:

Mrs. b sa...

Vilken härlig giraff & vilket härligt rum!

milla sa...

Hur sööt som helst!!!!!!!!! Gud, vad gulligt rum hon ser ut att ha. Roligt när man kan inspirera andra som ni gjorde. Resultatet blev toppen! Ha en trevlig dag och Bagaren & Kocken=))
Håll i plånboken, skratt! Kram

Erica - b a g [ e r i c a ] sa...

så fint det kommer bli! härliga färger!