torsdag 18 mars 2010

På tal om Plantagen och tulpaner.... (Signerat Petra)

Denna perioden på året blir det tulpaner i princip varje vecka, kan inte få nog av dem, och jag köper oftast mina på Plantagen. Det vill säga gjorde innan jag en morgon för några veckor sedan slog upp min morgontidning och fick se denna artikeln. Jag har många gånger reagerat på att tulpanerna håller ovanligt kort trots att jag sköter dem väl; byter vatten ofta och ställer dem svalt under natten men helt enkelt trott att jag haft otur. Problemet som ni ser här nedan har jag också tyvärr upplevt alltför ofta, nämligen att en del av buketten är i full blom medan en annan (de mörkrosa tulpanerna) liksom slokar fast de aldrig ens slagit ut. Tilläggas bör också att denna buketten endast är TVÅ dagar gammal...

Tulpaner i köket

Så förra veckan åkte jag en liten bit längre för att ta mig till Blomsterlandet som fått bra betyg i G-Ps test och då såg buketten ut så här på dag två, riktigt fin. Därefter gick det dessvärre fort utför och nu efter snart sex dagar ser den inte särskilt rolig ut alls... På lördag är det nog jag som tar mig en sväng till Mölnlycke och ser om lyckan är bättre där. Hur länge brukar era tulpaner vara?

Tulpaner, tulpaner, tulpaner

5 kommentarer:

Linruz sa...

Visst är det rist när de knappt håller några dagar?
Högst en vecka lyckas jag hålla dem fräscha trost vatenbyten och nya snittytor.
Kram kram Lina

Jennica... sa...

Håller med, ungefär en vecka brukar jag klara dem innan de ser för risiga ut. Och vad hemskt, att man kan köpa en bukett som är 22 dagar gammal!!

Designing good life - Sarah sa...

Ja det är jätte trist. Köpte en bukett i fredags och på lördagen var den fullt utslagen och halvt död på söndagen... Inte kul alls.

Lina sa...

Min kommentar handlar inte om tulpaner, hur härliga de än är, men jag hoppas det går bra ändå. Jag ville bara tacka för det fina trycket och den supersöta påsen med lördagsgott som sambon hämtade hos dig igår. Väldigt proffsigt och samtidigt med en personlig touch, TACK!
Hälsningar Lina H

petrified in pink (Petra) sa...

Lina, det går alldeles utmärkt och det gjorde min dag! Tack snälla, glad att ni uppskattade det:-)