onsdag 17 mars 2010

Är det för tidigt att påskpynta...? (Signerat Petra)

Vi brukar inte direkt påskpynta men ett härligt färgglatt påskris vill vi gärna ha. Har genom åren köpt på mig en del fina ägg från Åhléns och på Karins blogg såg jag att de får in liknande i år. Dessutom gillar vi färgglada fjädrar vilket vi har massor av så egentligen behövde vi inte fylla på förråden... men, men i helgen tog jag en sväng till Fiori, efter ett tips från en kompis om supersöta ägg i filt i härliga färger. De var som utlovat väldigt fina och två fick följa med hem liksom lite påskris och några fjärilar. När Linnéa och jag sedan började dekorera riset märker vi att de två filtäggen är lite för stora och ser väldigt malplacerade ut i riset, så tillsvidare får de dela plats med de pimpade tändsticksaskarna i skålen i vardagsrummet. Någon som har ett kreativt förslag på var de skulle passa?

Härligt färgglada påskägg från Fiori

Riset blev självklart färgglatt och jag och Linnéa var mycket nöjda med vår insats. Hallen som tidigare var väldigt kal lyser nu upp och ger i alla fall mig ett stort leende varje gång jag går förbi, idag var en dag då jag behövde muntras upp extra mycket, jobbigt med sådana dagar men härligt då det räcker med färgglädje. Presenten från Therese (den ljuvliga hemmasydda fågeln) passar lika bra här i påskriset som i julens en och på tal om denna otroligt kreativa människa så har ni väl inte missat hennes ljuvliga påskinstallation?

Så tillbaka till rubriken, när är det egentligen dags att påskpynta?

Påskpynt 2010

4 kommentarer:

Christine Fritzén sa...

Jag gillar fjärilarna. Köpte liknande till mitt påskris, på Indiska i lördags. Vet inte heller när det är dags att påskpynta, men gör man det nu så hinner man kanske få små gröna fina blad i sitt påskris, lagom till påsk.
Kraaaaaam Christine

milla sa...

Va, påsken redan här?=))
Vilket fint ris...men jag väntar nog lite till som i sången; Julen varar ända fram till Påska! Har inte tagit ner adventsgranens- belysningen än, skratt.
Kram Milla

Josefine Bergqvist sa...

Ååå så fint!!! Jag älskar mycket färg! Jag tycker inte det är för tidigt att påskpynta. Mina tjejer bara älskar det, så förra helgen kom det fram. Då hade de tjatat om det länge. Vi hade kalas och då måste det pyntas och göras fint.

Kram Josefine

Alexandra sa...

Härligt med påsk snart!! Tycker nog det är lite,lite tidigt med påskpynt. Jag väntar till nästa vecka! Ett par tips till dina vackra ägg..häng dem i fönstret i olika höjd,väldigt effektfullt!!Eller kan man göra en krans av kvistar och grenar,ganska stor och tjock krans,som ett fågelbo, antingen lägger man äggen i "boet" eller pryder man väggen med kransen och hänger äggen lite snyggt på sidan i kransen!! Kram Alexandra