lördag 28 november 2009

Första presentkortet går till Gottgrisen! (signerat Petra)


Nu är det en väldigt trött Petra som strax ska sätta sig i soffan bredvid mannen och slötitta på TV en timme innan läggdags. Det har varit en aktiv men supermysig dag och vi har hunnit med att baka pepparkakor, göra julgodis, spela Wii och Guitar Hero och ätit ett litet men naggande gott julbord. Tusen tack för en mysig dag hela familjen Särnholm, det får vi snart göra om.


I min inkorg på den nya pysseladressen väntade det ett mail med en superbra och snygg idé till julkalender. Så här skriver Linda på sin blogg:

Jag har klistrat upp julklappspapper på kartong, gjort ett hål och nu är 24 små etiketter redo att hängas upp i den egenhändigt broderade julkalendern. Jag lämnar baksidan blank och skriver istället alla våra små aktivieteter på vanliga vita frysetiketter. Aktiviteterna är i stort sett färdigplanerade, men av erfarenhet så vet jag att det kommer att bli en del omplanerande, så därför är det bättre att klistra dit uppdraget kvällen innan det ska ske.

Vi ska t.ex. ägna oss åt att:

* göra "godis" till småfåglarna
* dekorera disktrasor
* gå till simhallen
* ha filmkväll
* göra julgodis
* bygga pepparkakshus
* titta på film från när barnen var mindre
* baka julkakor
* hugga julgran
* äta chokladfondue
* ha spelkväll

Jag älskar julkalendrar med en tanke som ni kanske märkt innan och denna föll mig direkt i smaken. Tack snälla Linda för att du delade med dig. Du har ett mail inom kort med din presentkortskod.

Vem vill vara med nästa gång?

1 kommentar:

Anette sa...

Vilken härlig idé! Det ska jag komma ihåg tills Melvin är större...