torsdag 24 september 2009

Livstecken (signerat Petra)


Just nu är det intensivt, många ordrar att processa (tack!) och framförallt mycket bröllopsplanering inför lördagens stora händelse. Ni är många som i korrekturmailen önskat mig lycka till med bröllopet och ni ska veta att det värmer:-)

Idag har varit fullt upp (för ovanlighetens skull;-) och den började med att jag och mamma åkte till Partihallarna här i Göteborg för att bunkra upp på blommor (dåligt mobilfoto ovan), bland annat massvis av rosa rosor, vilket himmelrike, dit skulle jag vilja åka varje vecka och köpa blommor:-) Sedan hem för att fortsätta med era ordrar (snart igenom högen:-) innan det var dags att låta de grå håren på sidan av det slitna håret förpassas långt bort. Nu har jag en jämn fin chokladbrun färg och bryn och ögonfransar är även de i fin form, synd att man inte kan säga detsamma om mig som jag statusuppdaterade på facebook tidigare idag... Hur mycket jag än ser fram emot detta bröllopet så är det kanske inte mitt favoritmoment att stå bredvid min slimmade snygga syster och hennes tre supersnygga, långa, smala bonusbarn medan jag i min bruna klänning mer kommer likna en köttbulle, men åtminstone en köttbulle med snyggt hår;-) Och vad gör man inte för att ens bästa älskade syster ska framhävas på sin bröllopsdag!

Imorgon är min dag vikt för dekoration av festlokalen hela dagen, något jag verkligen ser fram emot. På kvällen ska jag få rå om min syster och hennes kompis som rest hit från Norge och sedan är det dags... kan knappt bärga mig. Lämnar er med framsidan av den folder vi gjorde till deras inbjudan, visst är det fina fåglar min syster ritat?




Kommer förmodligen inte hinna blogga mer innan bröllopet utan jag får passa på att önska er en riktigt härlig helg!

2 kommentarer:

petrifiedinpink (Maria) sa...

Åh, känner liksom ett sug av "avundsjuka" inför allt det roliga och hoppas att dekoreringsdagen blir härlig - där vill jag vara med!!!! Men framförallt en underbar dag imorgon med skratt, lyckotårar och en massa, massa kärlek med Malin, Ola vänner och fin familj!

Kram från Maria som fullkomligt älskar blommorna, vill ha! Får väl köpa med mig lite höstastrar - finns det andra - och pryda matbordet med...

Lina ♥ C´est la vie sa...

Åh du gör så fina kort! Dom du gjorde till vårt bröllop älsakar jag än! Har sparat ex såklart, varm kram Lina