fredag 18 september 2009

Fredagsmys när mamma får välja (signerat Petra)


... blev blandade grönsaker, givetvis uppdelade i olika skålar (för två femåringars skull som numera har bestämt sig för att paprika och champinjoner nog är farliga...) ugnsgrillad lax och fetaost. Detta blev även mycket populärt bland barnen vilket leder mig till att tro att vi äntligen har hittat något som faktiskt ALLA i hela familjen gillar, det är inte vanligt:-)

Idag började Noah och Linnéa på Mölndal Sport Academy, något de sett fram emot i flera veckor. Det är en "kurs" där de får prova på massvis av olika idrotter under hösten, tror det kan vara riktigt spännande att se vad de gillar bäst! Den grupp de kom med i blev 17-18 på fredag-eftermiddagar vilket gav Elin och mig lite tid för att fixa med fredagsmyset. Piece-of-cake trodde jag men då räknade jag inte med en liten tvååring som nyligen har bestämt sig för att blöja är för småbarn samt har som extranöje att riva ut storebrors klädlåda och klä på sig och av sig allt hon kan, flera gånger om... Sedan vi kom hem strax efter halv fem gick hon på pottan tre gånger (med gott resultat!) och varje gång utropade hon "heja Elin" (som vi lärt henne); med andra ord, ett himla spring! När Noah, Linnéa och pappa kom in genom dörren vid strax efter sex var jag knappt färdig, inte riktigt något jag hade räknat med, med tanke på att Elin normalt är en väldigt sansad liten tjej som verkligen kan konsten att roa sig själv.

På tal om något helt annat så är jag smått tagen av hur många som ville utnyttja födelsedagsrean:-) Jag hoppas på ert tålamod, ni som väntar på korrektur, det är några ordrar att gå igenom:-)

Imorgon skall vi förutom att gå på kalas till min kusin som fyller 14, ha min syster (som gifter sig nästa vecka) på besök med övernattning för att planera det sista inför detta, jag är ju som ni förstår inblandad i både det ena och det andra:-)

Imorgon är det dags för kalasdag nummer 3 för petrified in pink, jag hoppas ni kommer tillbaka då!

Önskar er en härlig helg!

Inga kommentarer: