torsdag 3 september 2009

Flytta hemifrån? (Signerat Maria)

Man får en hel del egentid när de stora tjejerna är i skolan och Olle skolas in på dagis. Denna vecka går han 09.00-14.00, vilket ger något så ovanligt som 5 timmar med egen tid, fullt fritt att disponeras så som önskas.

Dagens lilla fundering så här på kammaren lyder som följer:

"Är det dags för Olle att släpa med sig sin spjälsäng och flytta in i eget rum?"
Mitt spontana svar är ett rungande: NEJ!!! Frågar jag maken så kommer svaret ännu snabbare.

För det är så mysigt med den där lille spjuvern som nästan alltid vaknar glad. Bara tanken på att han skall befinna sig bortanför hallen och i sitt eget rum känns främmande. Så vi avvaktar allt ett tag till. Har rummet stått och väntat på honom i drygt ett år så kan det väl vänta lite till, kan man tycka.

Om man får säga det själv - och det får jag för det är ju jag som skriver, strunt i Jante - så älskar jag Olles rum. Jag gillar färgerna, formerna och känslan. Visst, det är lite småsaker som saknas och som skall fixas till. men något måste jag väl ha att se fram emot.

Jag har visat dessa bilder förr men här kommer de igen. Det är här inne som Olle skall husera om sådär en tolv år när hans far och jag är mogna att släppa tag om minstingen.
Bilderna visar ett rum som bara används sisådär en tjugo minuter om dagen när lillebrosan röjer runt med sina syrror. Jag tror att leken kan tänkas heta:
Skall vi testa hur mycket kan vi stöka ner på en kvart-leken!

Nu har det torkat upp där ute efter nattens regn och det är dags att måla nytt lager på grind och trappräcke.

Må så gott//Maria

4 kommentarer:

petrified in pink (Petra) sa...

Jag älskar detta rummet! En minsting är alltid en minsting och det är inte lätt att släppa de små liven... Vi har Elins sovrum precis mitt emot vårt så det var lite lättare och snart ska det nog vara ordning där med, små steg i taget:-)

Mrs. S sa...

Jätte fint! Där kommer han nog att trivas om sisådär 12 år ;-)

Ensamma mamman/Ögonblick och Tankar sa...

Men vilket rum! Helt underbart!

Mathilde sa...

Åh dom här bilderna har inte jag sett! Gud vad fint! Han kommer trivas hur bra som helst när han "får" flytta in ;) Förstår att ni inte vill bli av med den gullungen :)
Kram