fredag 17 april 2009

Stor och liten

Det är en underbar dag i Göteborg idag, en perfekt fredag.

Själv sitter jag och trivs med livet, sisådär koncentrerad över boken Tillämpad Kommunikationsvetenskap. Igår läste jag Kommunikationsplanering som faktiskt var riktigt bra - om någon nu kan vara intresserad.

Jag ser ut genom fönstret. I trädgården pågår arbete - stor och liten bygger trädäck och i bakgrunden kan ni kanske urskilja det som i framtiden skall bli taket till "min" rödvitt inredda lekstuga.

De är så fina där de håller på.



I morse torkade jag tårar i ögonvrån när jag läste på Vimmelmammans blogg.

Hon fick igår veta att läkarna hade hittat fyra metastaser när halva hennes lever opererades bort. När jag nu gick in igen för att kontrollera att länken funkar så har hon skrivit ett nytt, positivt inlägg.

Idag struntar hon i cancer, idag väljer hon att fokucera på familj och kärlek.

Jag tittar ut genom fönstret igen på halva min familj - på stor och liten - och jag tackar min lyckliga stjärna att vi har varandra. Samtidigt skickar jag en puss och en tanke till dem som inte längre finns med oss, som inte kan vara med och fika när trädäcket väl blir klart.

Var rädda om varandra//Maria

Inga kommentarer: