onsdag 15 april 2009

Inombordsstress

Jag har ju beklagat mig lite innan om att jag måste plugga men nu känner jag mig lite jagad.

Jag studerar två nätbaserade universitetskurser - eller högskolor. Dels en i Princeples of Marketing. Där skall jag bland annat göra en marknadsplan. Gissa för vilket företag? Just det, petrified in pink. Det är jättekul!

Den andra kursen är i Medie- och Kommunikationsvetenskap. Den kursen är i sig uppdelad i två delkurser, varav den första är avklarad. Den andra skulle börja vecka 14. Jag har jagat webbadministratören men har inte kommit in på webbplatsen...förrän igår!

Och nu visar det sig att alla andra har haft tillgång till denna sajt i över en månad. Det är väl i och för sig ok, men till saken hör att alla uppgifter skall göras i grupp - över nätet!!!! Och hur kul är det att försöka ragga tag i en projektgrupp där alla redan är inarbetade. Vem vill ha en eftersläntare då?

Den grupp som jag skulle ingå i verkade stendöd. De hade ingen som helst etablerad kontakt. Som tur var fick jag ok att ingå i en grupp där de verkar vara bra på banan redan. Så nu gäller det att komma i kapp. Håll tummarna för att lille Olle somnar som han skall nu på morgonen för sedan är det dags för mig att göra en kampanjanalys.

En annan sak, jag trodde att nätbaserade kursers främsta fördel var att man kan styra sin studietid själv. Hur rimmar det med enbart grupparbeten? Visserligen är det en kurs i kommunikation, men ändå?

Ja ja, det verkar trots allt vara roliga och intressanta uppgifter och studierna är ju självvalda, men jag avskyr att vara en belastning och inte ha koll på läget!

Så nu är klagosången över! Jag inser att detta nog toppar listan över de tråkigaste inläggen utan någon som helst inspiration, men jag var bara nödgad att skriva av mig.


Jag avslutar med ett bildcollage som jag helt sonika har snott från Indiska. Jag blev helt förälskad i den fina kjolen, me want!!!!

Jag hoppas att ni får en bra dag//Maria

2 kommentarer:

Gottegrisen sa...

Kjolen var underbar! Det är en farlig tid nu när klänningar och kjolar bara hänger ute i affärerna och ropar efter en :o)

Lycka till med Olles sömn och studierna. Du är snart i kapp!

//Linda

petrified in pink (Petra) sa...

Kjolen OCH tunikan tack, de var ju helt underbara! Eländigt med kurserna men är det någon som klarar det så är det du, du är ju bäst vet du!

Kramar P.