måndag 16 februari 2009

Valentinmys


Så var helgen över, och vi har haft det riktigt mysigt. Fredagen bestod av tjejmiddag hos bästa M, och ett längre inlägg om denna middag och värdinnan M i synnerhet kommer imorgon eftersom jag har en liten överraskning som jag tror kommer bli riktigt bra, särskilt för er tappra läsare. Så titta gärna in sent imorgon kväll igen...

Valentindagen spenderades med käre maken på hotell, vi lämnade inte stan för det har vi egentligen varken tid eller pengar till men vi tyckte vi behövde en liten paus från det intensiva livet som det innebär att vara två egenföretagare (+ mitt "vanliga" jobb) och trebarnsföräldrar och detta var en superbra kompromiss. Några bonuspoäng fattigare blev maken efter att ha bokat ett superfint rum på Scandic Hotel Rubinen på Avenyn i Göteborg. Efter att ha packat lite ordrar för shopen på förmiddagen så lämnade vi barnen hos mor- och farföräldrar och tog en kort tur på stan innan vi åt middag på Amazing Thai, supergott! Melodifestivalnördar som vi är så ville vi inte missa kvällens omgång (nu i efterhand vet jag inte riktigt varför med tanke på låtutbudet, men Måns är ju alltid Måns...) och hotellrummet bjöd på en fin TV och en stor och härlig säng där vi kunde slappna av totalt och bara njuta av musiken (nåja...) Som en liten överraskning hade maken ställt sig kvällen innan och chokladdoppat jordgubbar, så gott, och väldigt många pluspoäng i min bok, han har i och för sig rätt så många där innan men det skadar ju aldrig med fler;-)

Det bästa av allt var dock dagen efter; frukostbuffén. Visst är det något särskilt med hotellfrukost? Människor som inte har varit hemma hos oss vid en familjemåltid kan nog heller inte riktigt förstå exakt HUR underbart vi tyckte det var att få sitta vid frukostbordet i lugn och ro i över en timme, och vi blev inte störda en enda gång förutom från personal som undrade om maten smakade bra.... himmelrike!

Känner mig nu någorlunda laddad för en intensiv vecka med två små "galningar" som fyller fem år på onsdag respektive torsdag och jag tror att Noah nog spricker av förväntan snart, ett drag han definitivt ärvt av sin pappa som ofta dagen innan födelsedag eller julafon blev allvarligt drabbad av den s k "spännandesjukan", så till den milda grad att han både kräktes och knappt kunde sova... vi får hoppas just den sjukan hoppar över en generation men det vet jag ju mer om snart!

1 kommentar:

Anonym sa...

Åh, vad härligt det lät!
Det är något visst med att bo på hotell. Man känner sig lite lyxig då:-)
Nu blev jag väldigt spänd på vad som sker i morgon kväll och hur det går med födelsedagarna. Jag återkommer i morgon. Ha en fin kväll!