onsdag 5 november 2008

En dag med lilla E...

Illustrationer från Nancy Kubo.

Vaknade imorse till ett härligt väder och jag och lilla e tog en jättehärlig promenad nere vid Stensjön som ligger en bit ifrån oss. Eftersom vädret var så härligt så bestämde jag mig för att ta en lite längre tur än vanligt, det var inte populärt hos lilla fröken kan jag tillägga. Väl hemma igen var det härliga humöret tillbaka och eftersom solen gör att ljuset i köket blir helt underbart för att fotografera så var jag tvungen att ta fram kameran trots att hela lilla es mun var full med lasagne. Efter att det senaste ha avverkat vattkoppor, halsfluss med superhög feber och en riktigt eländig förkylning så hoppas jag nu att vi får en liten paus i sjukdomarna.

Fick en rolig kommentar på bloggen igår med en utmaning från Anna med bloggen Juniform. Hon anordnar en utställning för alla kreativa med egen blogg. Läs mer och anmäl dig själv här.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Kanonfint repotage i "Allt i Hemmet". Bra jobbat, vännen! En fråga bara, när skall jag komma på den där glöggfesten?

Kram Maria

PS) Annie tyckte det var väldigt duktigt av dig att vara i en "affärstidning"

Anonym sa...

Varmt välkommen till utställningen, börjar få lite lätt prestationsångest nu men det ska bli himla kul!

Anonym sa...

Mamma skrev ett mail till mig idag och påminde om de fina tavlorna "Keep calm and carry on" och jag kunde verkligen behöva en nu och sätta upp över sängen. Jag ska önska mig en i julklapp av mamma:)
Jag går igenom en konstig period nu....up and down, down and up.....keep calm and carry on!!
PS. Jag har blivit beroende av din blogg, på riktigt, jag går in här säkert 20 ggr per dag!

Kram,

Anna

Karins fotoblogg sa...

hej Petra!
Ville bara säga att jag så klart har köpt Allt i hemmet nu när du är med! Tänkte också inbjuda dig till att vara med på utställningen men jag såg att du redan var det. Kul!! Fina bilder på lilla E!
Ha det gott!