onsdag 29 oktober 2008

Dålig bloggare...

Helgen var fullspäckad med aktiviteter, två kalas var inbokade och jag och maken skulle stå på loppis och sälja av en del av det vi samlat på oss under de tre år vi bott i detta huset, det mesta var barnkläder då jag utav någon outgrundlig anledning sparat på det mesta barnen har haft sedan de föddes... Mormor och morfar ställde upp som barnvakt vilket gjorde det hela möjligt. Vi hade packat bilen överfull med våra saker (och då har vi en stoooor bil, nästan en buss...) och begav oss glada i hågen till Kommersen loppmarknad. Jag ska inte gå in på mer detaljer än att resultatet av vårt försök och två dagars huttrande var katastrofalt. Trots att vi hela sista dagen sålde allt vi hade för max 5 kr/st var människorna där inte inresserade vilket får mig att dra slutsatsen att det helt enkelt inte var rätt ställe för den typen av grejer vi hade. Nu har det mesta hamnat hos Myrornas och vi har ett någorlunda rensat hus igen, det gör det lite värt allt jobb i alla fall. Mitt hopp om att åtminstone tjäna ihop till ett par rullar av drömtapeten för att sätta upp i vardagsrummet är dessvärre som bortblåst och jag får helt enkelt komma på en annan lösning, men sånt är livet.

Till positivare tongångar så firade vi min lillasyster och hennes yngste son hemma hos dem i deras otroligt vackra hus på lördagskvällen. Dessvärre var jag fullt upptagen att jaga lilla E för att hinna fota men jag skall försöka åka dit en dag för att ta kort på deras vardagsrum där min syster satt upp inte mindre än två Keep Calm, i färgerna Lagun (nr. 18) och Cappuccino (nr. 30), de blev väldigt snygga tillsammans.

Som oftast är fallet i denna trebarnsfamilj så är det lite smått kaotiskt innan vi ska åka någonstans, denna gången var självklart inget undantag med tanke på att de stora barnen tidigare på dagen varit på barnkalas och var helt slut och vi i princip bara hann vända i dörren innan vi skulle vidare. Maken var därför inte överlycklig när jag bad honom att fota paketen medan jag kletade på lite mascara... jag var nämligen ovanligt nöjd med inslagningen av paketen till min syster. I mina gömmor hittade jag ett papper som jag faktiskt tror jag köpt i Ullared som var silverskimrande med svarta sammetsflockade blommor, så fint! Till detta band jag två enkla rader med ett ljusrosa sammetsband, mycket enkelt och riktigt fint, tycker i alla fall jag! Paket nummer två slog jag in i vitt papper och knöt ett prickigt, svart band om och en rad med ljusrosa ponponband. Kortet var även det silverskimrande med bara ett enkelt paljetthjärta på, det är inte klokt vad mycket bra grejer man har i sina scrapbookinggömmor egentligen. Jag hade dessvärre glömt att berätta för maken att jag bara ville ha fotot på paketen till min syster samt att jag ville ha dem båda framifrån så att man slapp att se min fula tejpning men ni får nöja er med detta;-) Gick ner i pysselrummet nu och tog ett par extra foton på pappret med sammet på och såg då mitt loppisfynd som ligger där i vår nya vita bäddsoffa och väntar på att få sällskap av fler kuddar... när jag nu ska hinna sy dem! Är kudden inte ett ljuvligt fynd för 10 kr?





4 kommentarer:

Anonym sa...

Ljuvlig kudde! Tröttnar du på den är den välkommen att få flytta till vår hall...eller kanske ännu bättre, vårt sovrum, bara så att du vet!!!!!!

Kram M

Designdrömmar sa...

Vilket fynd, den kudden är ju helt underbar. Helt otroligt vad man kan hitta på loppis! Vad roligt att man kan sätta upp dina illustrationer på väggen nu också, du är så duktig GRATTIS!
Kul att titta in hos dig igen.
Kram Åsa

Anonym sa...

Du är ju fantastisk som hinner med så mycket och bloggar bra det gör du! Bara paketinslagningen skulle jag bli superglad för. Trevlig kväll! /Malin

ecoloco sa...

Ni är ju fantastiskt duktiga som står en hel helg på loppis. Synd att ni inte fick så mycket sålt bara. Testa tradera eller blocket. Just barnkläder i storlekspaket säljer jättebra.

Och vilken underbar blogg. Så inspirerande och kul. Lycka till med ditt företag. Det verkar vara en riktigt bra affärsidé.

Glada hälsningar
Loa
www.ecolocobloggen.blogspot.com