måndag 23 juni 2008

Matmidsommar!

L poserar glatt med midsommarkrans och stickad tröja - svensk sommar i ett nötskal! (Foto: F.S.)

Är nu tillbaka efter en skön och avkopplande midsommarhelg på landet tillsammans med familjen. N & L har fått umgås med sina älskade kusiner i flera dagar, och vår vedeldade badtunna har utnyttjats friskt, tack och lov för den dessa tråkiga regniga dagar. Är nu hemma och "mellanlandar" eftersom jag och mannen tillsammans med de stora barnen imorgon åker till Astrid Lindgrens Värld! Jag vet inte vem som tycker det ska bli roligast, vi eller barnen? Typiskt nog har lilla E åkt på feber och varit rejält hängig idag så det värker verkligen i mammahjärtat att lämna henne hemma med farmor och farfar...

Nedanstående mosaik sammanfattar vår midsommarhelg i matens tecken. Anledningen till det är att jag och käre maken har en dröm; att en dag få göra en kokbok tillsammans; jag står för layouten och han för fotona. Alla fotona nedan är hans och matfoton har blivit en utav hans specialiteter - visst är han duktig? Vi har bara ett problem; trots vårt stora matintresse har vi ingen unik kokboksidé - någon som är intresserad?

7 kommentarer:

Designdrömmar sa...

Hej Petra!
Vilka härliga bilder, jag sitter här med min latte och börjar känna mig hungrig. Vad söt liten tjej ni har, och alltid lika fin på bild. Önskar att mina tjejer tittade in i kameran lika snällt men det går inte alltid så bra. Ni verkar ha fått en riktig skön midsommar iaf trots det trista vädret. Vi hade sol hela dagen men regn på kvällen så det var ju trots allt lyckat.
Ha det så kul på er lilla tripp och hoppas att er lilla kryar på sig.

Kram Åsa

Mamma sa...

Lyllos er som ska på ALV. Vi var där ifjol och vi längtar tillbaka hela familjen. Att inte Astrid Lindgren fick nobelpris är omöjligt att förstå. :-( Så din man är fotograf.... se där.... jag ska nog kolla in hans sida och kanske inspireras lite där med. :-) Mitt egna fotointresse ökar hela tiden. Hoppas ni får en mysig ALV-upplevelse!

Anonym sa...

Det är ju min dröm med!! Vilka underbara bilder! Kram!

Karins fotoblogg sa...

Har ingen unik idé men jag själv går igång på böcker som bara är snygga! Och det har ni material till ser jag!

Tipsy Tessie sa...

underbara sommarmatsbilder, så läckert....blir liiiite hungrig :)
Vad kul att ni är intresserade av foto bägge två-måste bli måånga bilder.
Jättefint kort på dottern-hur underbart söt som helst :)
Kram Therese

Christina sa...

Fin blogg, fina bilder!

Mikaela sa...

Jag har också en dröm om en egen kokbok. Kul! Fina bilder.