fredag 18 april 2008

♥ På besök hos finaste Olle! ♥


En av mina bästa väninnor, underbara M fick precis sitt tredje barn, den första sonen efter två flickor och det var nu dags för honom att träffa mammas kompisar. De har precis flyttat till nytt hus som de renoverar från grunden, men är det några som klarar det så är det dem, de är helt fantastiska, och vilken smak sedan. Jag hade kameran i högsta hugg för att dokumentera hur fint de redan hade fått det efter att ha flyttat in för inte ens 6 veckor sedan och precis fått bebis också... förstår inte riktigt hur de orkar, eller så är det helt enkelt jag som är lat! Dessvärre var inte min kamera på sitt bästa humör så därför har jag inte så bra bilder, skall prova en annan gång igen, men kan i alla fall visa hur fint hon hade dukat för oss.


Olles mamma hade berättat för henne att han gillade brunt, moln och elefanter och att han ville ha det riktigt mysigt och ombonat i sängen så därför köpte vi med oss det bruna spjälssängsskyddet med mönster ritat av Gunilla Axén.  Till detta fixade jag ett kort samt en liten minnestavla med födelsedata, självklart också i brunt. Dessvärre hade jag inte hunnit till mitt favoritställe, IKEA, så jag hade bara en enkel vit ram utan passepartout. Har gjort ett montage längre ner med den ramen jag tycker hade passat bättre... något att fundera på M.






Och så här ser det ut hemma hos oss under tiden jag "skapar", ett riktigt kaos!




1 kommentar:

Anonym sa...

Himla söt kille, den där Olle!!!
Vad du är duktig!!!

Hittade ett rosa-insprerat badrum till dig - http://www.aftonbladet.se/hemtradgard/inredning/article2283128.ab?service=galleryFlash

Blev bordet bra???

Kram Maria