tisdag 29 april 2008

Mer tyginspiration!

Morot och potatis med nötkött är uppenbarligen väldigt gott när man är åtta månader (och en dag), den slank ner utan allt för mycket spill. Notera också hur matchigt det blev med den orangea maten på den rosa haklappen ;-)


Tillbaka till tyginspiration. Har ju som jag nämnde tidigare varit helt inställd på kombinationen rosa/orange men så när jag var hemma hos nyfödde Olle och familj för ett tag sedan så hade mamma M gjort så fint i deras hall med grönt som accentfärg. Grönt och rosa är ju en vårig fin kombination, kanske hade det varit något. Blir också alltid så inspirerad av Amy Butler och hon har dessa tyger i den nya kollektion "Midwest Modern" , kanske man kan blanda de två för en fin kombination. En sak jag saknar i denna kollektion är dock ett randigt tyg, kanske är jag för scrapinspirerad men jag gillar så när man blandar blomma/rand/prickigt som nedanstående kuddfodral från denna Etsy-försäljare. 






Hmmm, jag fortsätter surfa inspiration, det finns helt enkelt för mycket därute för att jag ska kunna bestämma mig... Återkommer med all säkerhet i ämnet.

Kram P. 

Inga kommentarer: