lördag 26 april 2008

Barnens sovrum

De stora barnen är med pappa och farmor på simskolan och den lilla sover middag så då smyger jag åt mig lite datortid. Källarrenovering går snabbt framåt och vi har som utlovat tagit foton varje dag och jag skall snart visa hur det framskrider.


Under tiden visar jag barnens sovrum som är starkt påverkat av IKEAs serie "Barnslig". Tyckte väldigt länge att det inte fanns så roliga barnsaker på IKEA och särskilt inte tyger men med serien Barnslig har de verkligen lyckats, tygerna är helt ljuvliga, för att inte tala om priserna. För att göra det lite roliga har jag försökt att fixa med lite detaljer, t ex har jag tagit en vanlig vit rullgardin och klippt ut mönster från tyget och strykt på, en lite kul idé som går att variera i oändlighet. Har också tagit vanliga tavelramar och spänt randigt tyg runt, också det med en utklippt figur på. Barnens namn har jag kalkerat av ett chipboard-alfabet från Basic Grey och målat med vanlig akrylfärg i matchande färger. Som ni ser är det bara tapeten som är på plats i lilla Es alkov, det skall upp en matchande flaggvimpel och lite annat innan vi flyttar in henne, hoppas kunna visa det snart.

Ha' en härlig lördag, snart skall vi hem till svärföräldrarna och grilla, mums!

Kram P.  


Inga kommentarer: