söndag 10 februari 2008

Mikaelas fotofredag

Har sneglat länge på Mikaelas (Woopsie Daisy) fotofredag över på swe scrapbook och nu har jag äntligen anmält mig. Solen sken in genom inte alltför rena fönster på lördagen och jag hade tidigare i veckan fyllt på med lite vårblommor hemma så temat passade bra, nämligen att visa upp detaljer från sitt hem. Det skall bli spännande att få komma igång lite igen med fotograferingen, F har ju stått för det mesta de senaste åren men suget börjar komma tillbaka och då är det kul att få lite utmaningar på vägen. På nattduksbordet ligger just nu "Understanding Exposure" av Bryan Peterson, har gett mig den på att jag inte bara ska trycka av och hoppas att det blir bra en bra exponering utan verkligen förstå vad jag håller på med. Det som är mest irriterande är att jag under mitt år som utbytesstudent i USA för hundra år sedan tog två fotografikurser och av detta kommer jag inte ihåg något... sorgligt.

Inga kommentarer: