söndag 10 februari 2008

Färgglad inspiration till barnrum

Har haft dessa bilder i min inspirationsmapp ett tag nu, blir så lycklig när jag tittar på dem. Hos Mijnes hittar man de ljuvliga filtsakerna, alltifrån skötväskor och kuddar till spjälsängspåsar. Är väldigt sugen på att göra någon variant av spjälsängspåse till lilla E för att förvara hennes "ensamleksaker". Visst är också gossedjuren från Pakhuis Oost helt underbara, tygerna är riktigt nostalgi och jag hade gärna haft ett urval att sy egna grejer av. Kom just att tänka på att om man läser denna bloggen och inte känner mig så kanske man faktiskt kan tro att jag kan sy, så är dessvärre inte fallet men med lite övning så hoppas jag kunna trixa ihop lite saker, inget avancerat men gjort med . När jag googlade på svenska träffar på Mijnes stötte jag på denna länk, vilken underbart kreativ människa! Måste maila henne och fråga hur hon gjorde.

1 kommentar:

Linda Muhr sa...

hej hej!

tack för denna fina kommentaren ;) men det var ju inte så svårt jag klippte ut alla delarna i filt sen limmade jag med textil lim, och sydde små stygn för hand i mitten på blommorna och så..

jag blev väldigt förtjust i de sydda ugglorna och det fanns ju även flygplan..;)

Kul att jag hittade hit, jag älskar ju inredning stämplar scrapp och allt annat som gör livet värt att leva..

kram Linda