torsdag 7 februari 2008

Etsy- samt Stoff & Stil-fynd



Har blivit helt galen i tyger! Inget konstigt med det egentligen eftersom jag älskar mönster och härliga färger. Inte för inte är min favoritblogg Print & Pattern, den visar många helt ljuvliga mönster och det kan vara allt från papper (min huvudsakliga passion), tapeter, tyger och presentpapper - huvudsaken är att det är underbara mönster, och tro mig, det är det! Visar här en bild på tyger jag köpt från Holland på Etsy, ser framför mig att de kan förvandlas till ljuvliga gossefiltar. 

Efter att senaste Stoff & Stil-katalogen damp ner i brevlådan bestämde jag mig äntligen att beställa därifrån, har mest suktat innan. Det blev följande gedigna lista (se bild) tillsammans med lite pompom- och zigzagband. Till min stora glädje hade de också fått in en vaxduk som jag tidigare bara hade hittat här, älskar Green Gate men tyckte bättre om priset på Stoff & Stils variant (90 kr/m). Dessa tyger skall bli allt från sängkläder och kuddar till E's säng till snuttefiltar, längtar tills de kommer.

Inga kommentarer: