måndag 25 februari 2008

Det börjar bättra på sig

Det är rätt skrämmande hur effektivt penicillin egentligen är. Jag är ju väldigt glad för att det finns men kan inte ens förstå hur bra jag kan må nu jämfört med för bara ett par dagar sedan. I onsdags hade jag så hög feber att jag stod med lilla E i ena handen och spannen i den andra... Tack och lov för föräldrar och svärmor, vet inte vad jag skulle gjort utan dem när mannen var hemma en dag och vände för att denna gång åka till USA... Tack än en gång för all hjälp, det betyder hur mycket som helst ♥ ♥ ♥.

Röran hemma är det första jag måste ta tag i när barnen går tillbaka till dagis imorgon, men nu ska det nog snart bli ordning även här på bloggen, har många inlägg i huvudet som måste ut. 

Börjar lite lätt med ett foto på de muffins jag bakade till barnen att ta med till dagis när de fyllde år. Jag är verkligen inte den typen av mamma som normalt bakar och fixar till sina barn men nu när jag är föräldraledig så gör jag i alla fall ett försök, det är ju snart nog tillbaka till köpeglassen och det var mycket uppskattat av både barn och personal. Hittade receptet här (där kan ni också se hur de egentligen ska se ut...) och tyckte det var så bra att man skulle ha något ovanpå, så behövde man liksom inte bry sig så mycket om muffinsen blev lite fula på toppen. Bakade också en allergivariant som jag dessvärre (eller dessbättre, beroende på hur man ser det) inte hittar receptet på igen men de funkade så där, jag hoppas det var tanken som räknades:-)

Inga kommentarer: