torsdag 14 februari 2008

Alla ♥ dag

Hoppas alla har haft en mysig alla  dag, det har ju verkligen varit härligt vårväder! N & L är lediga från dagis på torsdagar och fredagar så vi har mest varit hemma och skrotat. F kom hem sent i natt från Stockholm och det var härligt att få hem honom. Romantiska jag (!) hade köpt en inte alltför spännande alla hjärtansdag-gåva: denna boken. Det ironiska i det är att det egentligen är jag som behöver komma i form... Ja, ja när vi är lite piggare kanske de romantiska idéerna flödar igen .

Vi tog oss också en sväng till dagis, bland annat för att hämta N & L's dagispyssel som behövde torka färdigt. Detta härliga hjärta har L gjort, trevligt med dagiskonst man faktiskt vill ha framme för att det är så fint!

Vi trivs så himla bra på vårt dagis och den enda egentliga nackdelen är att vi önskar att de kunde få vara där lite oftare, de missar en del roliga saker de dagar de är lediga. Försöker så ofta vi kan att säga till fröknarna hur mycket vi uppskattar dem, men ibland är det trevligt att också kunna visa det. En dag som denna är en alldeles utmärkt "ursäkt" att få uppskatta fröknarna lite extra och barnen och jag älskar att ge bort saker. Jag vet inte vad folk tänkte på Maxi igår kväll när jag, inte alltför smala människa, scannar in 10 chokladkartonger med min "pepare" (som barnen kallar självscannern), men det bryr jag mig egentligen inte om. Kvällen gick sedan åt till att experimentera lite i Photoshop och fixa till en bild som vi kunde fästa som ett band runt asken. Vår skrivare här hemma verkar inte komma så bra överens med våra mac:ar men som tur var kunde mina hjältar på PR-Offset hjälpa mig, tack för det! Resultatet ser ni här och jag kan säga att det var väldigt uppskattat!






















Avslutar med två läckerheter jag hittade på Etsy häromdagen, är de inte helt ljuvliga?

Inga kommentarer: